دیجی کردیت - بلاگ اعتبارسنجی بانکی و استعلام های رتبه اعتباری بانکی

دیجی کردیت انعکاس مقالات اعتبارسنجی بانکی و اطلاعیه های امتیاز و رتبه اعتباری بانکی

دیجی کردیت - بلاگ اعتبارسنجی بانکی و استعلام های رتبه اعتباری بانکی

دیجی کردیت انعکاس مقالات اعتبارسنجی بانکی و اطلاعیه های امتیاز و رتبه اعتباری بانکی

  • ۰
  • ۰

بسیاری از مردم ورشکستگی را به‌عنوان آرماگدون مالی تصور می‌کنند، آخرین اقدام در یک مارپیچ رو به پایین که با حکم قضایی برای پرداخت بدهی‌ها به پایان می‌رسد. هر چقدر هم که ورشکستگی بد باشد، لکه سیاهی مادام‌العمر بر روی امور مالی شما باقی نمی‌گذارد، اما احیای نام خوب مالی شما به تلاش و زمان نیاز دارد.

ورشکستگی یک معامله است. بدهی‌هایی را که توانایی پرداخت آن را ندارید از بین می‌برد یا کاهش می‌دهد، اما به دنیا می‌گوید که ریسک اعتباری دارید. این به نمره اعتباری شما منعکس می شود، که می تواند به طور چشمگیری کاهش یابد و قرض گرفتن و خرج کردن را دشوار کند. گرفتن کارت اعتباری، وام بانکی شخصی یا وام مسکن می تواند در کوتاه مدت بسیار دشوار باشد و ممکن است سال ها طول بکشد تا پیامدهای ورشکستگی برطرف شود.

همانطور که گفته شد، بسیاری از افرادی که به دنبال ورشکستگی هستند در حال حاضر نمرات پایینی دارند. در این موارد، ورشکستگی در واقع می تواند امتیاز اعتباری شما را افزایش دهد. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که ورشکستگی می‌تواند موارد منفی را از گزارش اعتباری شما پاک کند - فقط خود ورشکستگی را به عنوان یک نکته منفی باقی می‌گذارد.

قبل از اعلام ورشکستگی، باید عواقب آن را درک کنید. بسته به نوع ورشکستگی شما، ورشکستگی تا 7 تا 10 سال بر روی امتیاز اعتباری شما منعکس خواهد شد. تا زمانی که سه دفتر بزرگ رتبه‌بندی اعتبار کشور ورشکستگی را از گزارش اعتباری شما حذف نکنند، هر وام دهنده بالقوه می‌داند که شما ورشکست شده‌اید. اما می توانید فوراً برای شروع بازیابی اعتبار خود اقدام کنید.

شایان ذکر است که حتی اگر ورشکستگی ممکن است در گزارش اعتباری شما به مدت 7 تا 10 سال ذکر شود، لزوماً بر توانایی شما برای به دست آوردن اعتبار در تمام مدت تأثیر نمی گذارد. به عنوان مثال، جدول زمانی ورشکستگی فصل 7 چند ماه است و بسیاری از افراد می توانند کارت های اعتباری را مدت کوتاهی پس از دریافت ورشکستگی دریافت کنند. حتی می‌توانید پس از اعلام ورشکستگی (اگرچه با نرخ بهره بالا) وام خودرو دریافت کنید.

یک مشاور اعتباری غیرانتفاعی می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی استراتژی کمک کند اگر در مورد کاری که باید انجام دهید نامطمئن هستید. اگر از بودجه سخت گیرانه پیروی کنید، صورتحساب های خود را به موقع پرداخت کنید و از کارت اعتباری ایمن استفاده کنید، آژانس های رتبه بندی اعتباری می توانند امتیاز اعتباری شما را در عرض دو سال به سطح قابل قبولی برسانند.

دفاتر اعتباری اعتبار را با استفاده از مقیاس عددی تعیین می کنند. اعدادی که نمرات FICO نامیده می شوند، از 300 تا 850 متغیر هستند. هر چه امتیاز شما بالاتر باشد، دریافت اعتبار آسان تر است و شرایط بهتری خواهد داشت.

صادرکنندگان کارت اعتباری و وام دهندگان به طور منظم رفتار مالی شما را به دفاتر گزارش می دهند که به نوبه خود از فرمول هایی برای رسیدن به امتیاز شما استفاده می کنند.

مجموعه ای از موارد منفی می تواند امتیاز شما را کاهش دهد، از جمله تأخیر در پرداخت صورت حساب ها، استفاده بیش از حد از خط اعتباری موجود، عدم پرداخت وام، وام هایی که وارد جمع آوری می شوند و از همه بدتر، ورشکستگی. ورشکستگی امتیاز را به شدت پایین می‌آورد و هر چه امتیاز شما قبل از تشکیل پرونده بهتر باشد، هنگام وارد کردن حکم ورشکستگی بیشتر کاهش می‌یابد.

میزان کاهش امتیاز شما و سرعت بازیابی آن به نحوه مدیریت پول و اعتبار شما بستگی دارد. اگرچه ورشکستگی تا زمانی که گزارش اعتباری شما حذف نشود، منفی باقی می ماند، اگر حرکت درستی انجام دهید، می توانید شاهد بهبود باشید.

  • ۰۰/۱۲/۲۲

مالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی